سنگینی افزایش قیمت مسکن بر دوش مستأجران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با آغاز فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن، آشفتگی های موجود در این بخش افزایش یافته است. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، فصل تابستان پرحجم ترین فصل برای معاملات به شمار می رود چراکه با شروع تعطیلات تابستانی مستأجران برای تمدید و یا تجدید قراردادهای خود وارد معامله می شوند. اما امسال بازار مسکن بلاتکلیف شده و شرایط سختی برای اجاره نشین ها به وجود آمده است.

بازار رهن و اجاره قطعا اثر خود را بر قیمت مسکن می گذارد و از سوی دیگر افزایش قیمت مسکن موجب می شود تا اجاره نشین ها بار سنگینی را به دوش بکشند. در شرایطی که صاحبان ملک در 3 سال گذشته از سرمایه گذاری در بخش مسکن هیچ بهره ای نبرده بودند، یکباره تلاطم های ایجاد شده در بازار مسکن موجب شد تا هم قیمت کلی خانه هایشان افزایش یابد و هم با بهره از این موقعیت بهای اجاره نشینی مضاعفی را دریافت کنند.

در این وضعیت مستأجران مجبور هستند تا بار گرانی مسکن را به دوش بکشند که این موضوع با توجه به کمبود عرضه در بازار تشدید شده است؛ از سوی دیگر رشد قیمت مسکن قابل توجه بوده و نرخ سود در بازار موازی با مسکن همچون بازار اهن الات و بازار ارز بالا رفته است. گزارشات جمع آوری شده از بانک مرکزی نشان می دهد که سال گذشته قیمت مسکن 26 درصد رشد داشته است و امسال نیز با ادامه این روند، افزایش قیمت به 40 درصد رسیده است. این روند رو به رشد قیمت مسکن محرکی قوی برای افزایش قیمت اجاره بها بشمار می آید و بخش عمده فشار بازار را به اجاره نشین ها وارد می کند. این وضعیت به حدی رسیده است که مستأجران باید در آرزوی خانه ای مناسب با سرمایه خود بمانند و شرایط آشفته و بی سامان بازار مسکن را تحمل کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: